مردم خواهان شفاف شدن نتایج انتخابات میباشند
فخرزاد فخرزاد

اظهار عحجز پیش ستم پیشه ابلهیست

اشک کباب باعث طغیان آتش است

 

جنگ سالاران تروریستان ٫ مافیای مواد مخدر ٫ هراس افگنان و حامیان خارجی آنها توانستن در جریان ماه گذشته با انجام صدها حملات انتحاری در شهرها ‚ روستاها حتی در شهر کابل بخاطر نصب افراد دلخواه شان به اریکه قدرت مانع تقریبا هفتاد فیصد افراد که کارت رای دهی بدست داشتن از رفتن به سوی صندوق های رای دهی غرض انتخاب افراد مورد نظر شان سد واقع شوند .

طوریکه از طریق وسایل جمعی به نشر رسید به تاریخ 29 اسد بیش از 135 واقعه خونین مثل بمب گذاری ٫ حملات خونین و غیره در چهارده ولایت صورت گرفته که در نتیجه صدها تن کشته و زخمی شدند .

باتاسف حملات مذکور سبب شد که زمینه را برای تقلب کاری مساعد سازد که با استفاده از وضع گروپ های فوق الذکر به تخلفات و تقلبات گسترده مانند استعمال رنگ بی کیفیت ٫ پر کردن کارت برگهای رای دهی در مناطق ناامن ٫ رای دادن موی سفیدن با استفاده از کارت زنان رای دادن اطفال کمتر از هجده ساله و تکراری ‚ عدم انتقال به موقع برگهای رای دهی در بعضی از نقاط کشور و مسدود نمودن دفاتر محل انتخاباتی قبل از وقت تکمیل وقت معین انتخابات  مثالهای درین رابطه میباشد که توسط وسایل جمعی مستند به نشر رسیده است .

بازیگران پشت پرده یکبار دیگر با انجام دادن اعمال ننگین خویش خواستن مردم مارا در جمله جعل کاران ٫ فاقد آگاهی سیاسی و عدم درک از مزایای دموکراسی به جهانیان معرفی نمایند .

به باور مردم ما یکی از عوامل عدم شرکت اکثریت مردم در انتخابات متذکره برعلاوه تهدیدات خونین بی باوری آنها در مورد عده از کاندیدان آزموده شده ریاست جمهوری بوده و میباشد .

زیراکه تجربه ثابت نموده یک عده آنهائیکه خود را در این بازی نماینده مردم میخوانند طی سه دهه اخیر به حمایت کشورکشایان در غارت ثروتهای مادی ‚ معنوی کشور و مردم نقش اساسی را بازی کرده برای این ملت جفا کشیده یک گام ثمربخش هم نبرداشته اند .

قابل تذکر میدانیم که بعد از یک ساعت شروع انتخابات آقای بشر دوست به نسبت استفاده و استعمال رنگ بی کیفیت در انگشتان مردم از طریق وسایل اطلاعات جمعی صدای خویش را بلند کرد و کمیسیون انتخاباتی را به کم توجهی متهم نمود.

سایر مردم نیز اعتراضات درین رابطه نموده لحظه به لحظه اعتراضات در سراسر کشور به نشر میرسید .

تا اینکه جهانیان وادار شدند درین مورد دست به کار شوند .

باوجود آنهم کمیسیون انتخابات خلاف ماده 49 قانون انتخابات به اعلان نتایج قسمی پرداخته به تاریخ 1388/6/16 با شمارش آرای 91.6 فیصد حامد کرزی با کسب 54 فیصد آرا پیشتازترین کاندید معرفی داکتر عبداله را دوم و بشر دوست را سوم خوانده .

بعد از اعلان نتایج نماینده وزارت خارجه و سفیر امریکا ٫ کای آیدی نماینده سرمنشی ملل متحد در کابل در مورد تخلفات و تقلبات گسترده اظهار نگرانی نموده آنها ارقام برگهای تخلفاتی را قریب به یک ملیون شماره وانمود کرده اند.

مامورین نظارت اتحادیه اروپا میگویند .

صدها هزار برگهای تقلب انتخاباتی شامل آرای شمارش شده نتایج قسمی اعلان شده میباشد .

عده مردم و کاندیدان ریاست جمهوری کمیسیون انتخابات را غیرمستقل و وابسته به حامد کرزی میخوانند .

حامد کرزی ادعا مینماید .

که ایالات متحده امریکا میخواهد که مرا مثل یک فرمانبردار استخدام نماید .

مردم و آگاهان امور حامد کرزی را یک فرد مصلحت گرا به منافع خودش دانسته اضافه مینمایند که تقسیم چوکی وزارت خانه ها به عده از افراد معلوم الحال مثال برجسته آن میباشد .

حامد کرزی در یک مصاحبه با روزنامه فرانسوی اظهار داشت که متهم نمودن مارشال فهیم اتهام زدن به شخص من میباشد در رابطه به محمود کرزی گفت که ادعا های امریکائی ها انتقام جویی علیه وی بوده تاهنوز کسی اسناد موثق در رابطه به دست داشتن آن در کشت و قاچاق مواد مخدره ارایه نکرده است .

مردم درین رابطه میگویند آفتاب به دو انگشت پت نمیشود .

عطا محمد نور والی ولایت بلخ در یک مصاحیه صوتی و تصویری اظهار داشت .

آقای اتمر وزیر داخله کشور علیه آن توطئه را براه انداخته توسط یک عده افراد برای عده در ولسوالی های ولایت مذکور زیرنام طالبان سلاح توزیع مینمایند کارشناسان این ادعا ها را سیاسی خوانده اند وعده از شهروندان ولایت بلخ درین رابطه اظهار نگرانی نموده اند .

هالبروگ نماینده اوباما در افغانستان و پاکستان اظهار داشت .

تدویر دوباره انتخابات برای مردم افغانستان مناسب نبوده باید انتظار نتایچ بررسی کمیسیون شکایات را داشت .

یک تن از مسولین وزارت دفاع ملی در پارلمان کشور اظهار داشت .

یکی از عوامل عمده عدم امنیت نداشتن سلاحهای مجهز برای سربازان و دامن زدن انواع خصومت های قومی ٫ مذهبی ٫ لسانی ٫ سمتی بواسطه افراد مغرض در بین قطعات محاربوی میباشد .

اضافه مینماید به نسبت اعمال نفوذ آی اس آی در بین قوت های مسلح چالش های امنیتی در سراسر کشور تشدید گردیده است .

مردم ولایات شمال دیسانت نمودن طالبان ازبک چی چن وغیره را در ولسوالی ولایت کندز یک نوع صحنه سازی بخاطر اخلال امنیت کشورهای منطقه خوانده درین رابطه سخت نگران میباشند .

سخنگوی دولت از عملیات رهائی خبرنگار کانادائی که بواسطه قوت های خارجی در ولسوالی چاردره ولایت قندوز صورت گرفت اظهار بی خبری نموده مردم کشته شدن خبرنگار افغانی را سوال برانگیز میخوانند .

سخنگوی دولت در زمانی از تصامیم محکمه هاگ به نسبت بررسی جنایات طالبان و قوت های خارجی در افغانستان استقبال و اظهار آماده گی نموده .

که صدها تن افراد که ثروتهای ملی و مردم را در سراسر کشور بخصوص شهر کابل زیرنامهای مختلف غارت ‚ شهرها را ویران روستاها را به سرزمین سوخته مبدل و سیل های خون را در کشور جاری ساختند .

تاهنوزهم در نقاط کلیدی قرار داشته در تصامیم گیری سرنوشت مردم نقش اساسی دارند .

به نسبت موجودیت آنها وحشت و دهشت ٫ خونریزی در حال گستردش است هنوزهم کشورما از جمله بزرگترین تولید کننده گان مواد مخدر جهان محسوب میشود ده ها ملیون تن در زیر خط فقر زیست مینمایند .

قریب به دو ملیون تن به مواد مخدر مبتلا شده اند فساد اداری در کشور بیداد میکند زن ستیزی ٫ فرهنگ ستیزی قانون ستیزی به اوج خود رسیده 5 ملیون تن اولاد کشور از مزایای تحصیل محروم مکاتب و مدارس آتش زده میشود

استاذها ٫ علما ٫ روحانیون سران قبایل ٫ ملاامامان ٫ انجینران دوکتوران و غیره به شهادت میرسند .

روزانه ده ها تن به نسبت حملات انتحاری ٫ ماین گذاری روی جاده ٫ سرقت های مسلحانه عملیات های هوائی ٫ پرتاپ راکت های کور به شهادت میرسند .

قانون اساسی کشور زیرنام نظام اقتصاد بازار آزاد طی سالهای گذشته نقض شده مطابق اقتصاد بازار از تولیدات داخلی حمایت صورت نگرفته ملیون ها تن غرض کاریابی به کشورهای جهان دوباره مهاجرشده اند عده از آنها قربانی هوسهای قاچاقبران انسان شده باوجود سرازیر شدن بیش از 32 ملیارد دالر امریکائی در کشور زندگی اکثریت خانواده ها تغیرات رونما نگردیده بلکه چندین مرتبه وضع آنها بدتر شده .

نهادهای تولیدی تجارتی دولتی و مخلط زیرنام خصوصی سازی لیلام در اختیار مافیای اقتصادی قرار داده شده قاچاق سنگهای قیمتی ٫ آثار باستانی ٫ قطع جنگلات مثمر و غیر مثمر ادامه داشته به نسبت  ادامه اختتافها سرمایه داراناز روی  مجبوریت به انتقال سرمایه خویش به خارج کشور آغاز نموده اند .

صادرات عمده مثل قالین ‚ سنگهای قیمتی پوست قره قل و غیره طی سال جاری به پائین ترین رقم نزول نموده .

هنوزهم ملیونها متر مربع قالین ‚ صنایع دستی ‚عسل ‚ سنگهای قیمتی به مارک پاکستان زیر بهانه عدم نبود دستگاه پروسس صدور میوه و صنایع دستی به مارکیت های جهانی صادر مفاد آنرا جلابان پاکستانی اخذ مینمایند .

در مورد تهیه و توزیع کود کمیاوی ادویه ضد آفات حیوانی ‚ زراعتی و حشرات برای کشاورزان و باغداران توجه لازم نشده صنعت کاران ‚ پیشه وران ‚ کشاورزان ‚ باغداران و سایر مردم انحلال و غیر فعال ساختن بانک زراعتی ‚ صنعتی ‚ رهنی و تعمیراتی ‚ شرکت کود ‚ تخم های اصلاح شده بذری را مثل سایر نهادهای دولتی که در خدمت اکثریت مردم قرار داشتند بزرگترین جنایت میخوانند .

طبابت به تجارت مبدل شده اکثریت دوکتوران که از پول و سرمایه ملت تربیه شده اند امروز در خدمت سودجویان قرار گرفته . شفاخانه های دولتی ابتدائی ترین انجام خدمات تداوی رایگان را حتی در شهر کابل برای مردم انجام داده نمیتوانند .

وقت آن رسیده که کسی پول ندارد از تداوی اساسی محروم است .

مردم به نسبت استعمال ادویه های طبی بی کیفیت ٫ تاریخ تیر شده به امراض های گوناگون مبتلا شده بلند رفتن مواد سوخت که در دست چند تن گران فروشان ظالم و معلوم الحال قرار دارد .

سبب افزایش مشکلات اقتصادی ‚ اجتماعی در جامعه گردیده .

تشدید شدن انواع خشونت ها و خصومت ها تمام مردم از جمله زنان را  به امراض های روانی مبتلا نموده است .

جوانان کشور بطرف انحرافات اخلاقی تشویق میشوند باید افزود که گروهای فوق الذکر عامل اساسی تخلفات و تقلبات در حریان کمپاین انتخاباتی بوده و حالا نیز میباشند .

بخاطر بیرون رفت از وضع موجود مردم ما انتظار شفاف شدن  نتایج انتخابات را از کمیسیون بررسی شکایات و جامعه جهانی داشته و دارند .

و از نهادهای فوق الذکر تقاضا مینمایم برای رسیدن به این اهداف بزرگ انسانی مردم داغ دیده افغانستان را یاری رسانند .

زیراکه عدم توجه به خواست ملیونها تن مردم افغانستان پیامد ناگواری را در پی خواهد داشت  .

در غیر از آن بزرگان ما گفته اند . 

خود کرده را نه درد است

نه درمان


September 14th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات